Över mina förväntningar..


I söndags var jag på utställning med min nya hund Kiwi. Det var en valputställning i Malmö.

Pappa och jag körde klockan sju på morgonen för att vara i god tid. När vi väl hade satt och ner vid ring nummer 18 så började den nervösa känslan krypa inom mig.
Först skulle hanarna bedömas sen var det min och Kiwis tur. Vi sprang runt i ringen och var uppe på bordet, domaren gillade Kiwi väldigt mycket och de märktes när han kallade fram henne som etta. Wooohoo.! Jag blev superglad, har aldirg kommit så långt med Taco, tyvärr.

När man blir etta så som jag blev ska man upp och tävla med de andra som blivit etta i de två andra klasserna. Jag var i klass 4-6 månaders. Så jag skulle möta ettan från 6-9 månaders och ettan från 9-12 månaders.

Spännande. VI VANN!

Ja då var det bara att möta den hanen som kommit lika långt som jag. Jag var på spänn hela tiden och fjärilarna i magen fladdrade som bara den.

Hanen vann och blev BIR(bäst i ras) och jag blev BIM(bäst i motsatta kön) Inte dåligt tycker jag för att vara den första utställningen för henne. Nog att jag visste att hon var fin, men jag trodde inte så här fin.

Jag är supernöjd med henne. Som Gunnar sa: Jag har nog gått och köpt mig en riktig guldklimp!!

Här kommer lite bilder:







Kommentarer
Postat av: Gunnar

Verkligen bra jobbat Marina, du skall verkligen vara supernöjd. Skall bli himla kul att hänga med på kommande tävlingar och se vad den lilla "guldklimpen" kommer att ställa till med:)

2009-11-12 @ 12:33:52
URL: http://gunnarsblogg.se
Postat av: SARA

Hon är jätte söt :D och grattis <3

2009-11-16 @ 20:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0